Yasemin Kokusu.. Mulihiya Yemeği..

​Kokusuna hayran olduğunuz çok şeyler vardır, bir düşünsenize çiçek kokusu olarak biz #Kıbrıslıların hayatında #yasemini ağacının yerini,değerini her evde oluşunu..

Çocukluğumuzda ikindi saatlerinde elimize kabı alıp açılmadan yasemin tomucuklarını topladığımız günleri.. Hurma dalına dizdiğimizi.. Yasemin’i kendi dalına dizdigimiz gibi ipliği dikiş iğnesini alıp boynumuza kolye gibi dizip çiçeğinin derin kokusunu ciğerlerimize nefes olarak doldurduğumuzu.. Hele babamın yaptığı gibi her gece yastık altına yaseminleri koyduğunu,annemin dolapta yatak çarşafları arasına koyduğu yasemin kokulu çarşaflar da  uyuduğumuzu..

Bu anılar her evin aile büyüklerinde mutlaka vardır. Eskiden akıllı telefon mu vardı yoktu özellikle kız çocuklarının bu yasemin dizme saatleri vardı. . Şimdi bakıyorum pek bunu gördüğüm de yoktur..

O zamanlarda yazlık sinema önlerinde ticari olarak da dizili  yasemin satıldığını hatırlıyorum. .

Koku dedim de konu nedir söylemeyi nerdeyse unuttum.

Birde öyle bir koku var ki piştiği evin yolunu tarif eder:)) 

Bu yemeğimizin adı mı? tahmin ettiniz bile #Mulihiya kimisinin Molehiya dediği kimisinin muhliya dediği bitkinin yaprakları ile pişirilen acı biber ile ,hele suyuna ekmeği batırıp yendiği zaman iddia ediyorum sevenlerine mutluluk veren bir başka yemek yok gibi..

Tavuk eti ile olduğu gibi yağlı kuzu eti ile de pişirilen mulihiyada ilkin et bol soğan ile sotelenir,etler dışarıya alınır salça ilave edilip suyu konur.Suyun bir bardağı sıkılmış taze limon suyu olmalı,limon olmaz ise annem mulihiyada sümüklenme olur diyordu..Bazı evlerde taze domates ile sarmısak da konuyorsa da ben sevmiyorum:))

Zamanıdır,bağ bağ alınıp ayıklanmış yapraklar açılan çarsaflarda kurtulacak kışa hazırlık için eskinin tabiri ile sakulilerde saklanacaktır ..

Ha birde içinizde baldırınıza mulihiya çirpisi ile vuruldu ise ağrısını bilen var mı diye sormayım ben yedim biliyorum:)) 

Her işin başı sağlık o halde sağlıklı bir hayat bizim olsun..

Leave a Reply

