Kuzu Ayağı &Pırasa ilişkisi ..

​Eski yıllarda kasaplar kuzu ayağı da satarlardı .. Hayatım boyunca evin alış verişini hep ben yaptım.  Şimdilerde kasaba gittiğim zaman ayak arayan varmı diye de sormadım.  Bu seferki gidişimde soracağım 🙂 Evde pırasa piştiği zaman et yerine içine kuzu ayağı konduğunu hayal meyal hatırlıyorum. . 

Bir de pişen pırasa yemeğin üzerine konan kimyonu. .Tabi o gün evde nohut kaynatılıp humus da yapıldığını.. bu pırasa menüsünün değişmez mutfak geleneği idi.. 

Pırasaya kuzu eti elbette en güzel yakışan et..

Ama bir de pırasanın havuç pirinç veya bulgur ilaveli şekli var ki buna şeker de ilave ediliyor.Zeytinyağılı şekli ile soğuk yeniyor..

Geçen Çarşamba Pazarında pırasa yoktu dediler ama markette başları kesilmiş kutuya sıkıştırılmış hali ile dün marketten pırasa  aldım etsiz halini pişirdim. .

Annemin lafı ile her allahın gününde insan ne pişireceğini şaşırıyor.  

Sağlıklı günlere değişik sebzelere diyelim.. Her diyete spor da katarak:))

Leave a Reply

