DİKMEN. .

​Dikmen sevdiğim köylerden biri.. Lefkoşa’ya normal yoldan gitsem dahi çoğu zaman dönüşü Dikmen yolu ile yapar Girne’ye dönerim. .

Bu yıllardır sürdürdüğüm bir alışkanlık her ne halise Beşparmak dağları üzerindeki Bayrağa o yolda kendimi daha da yakın hissetmekteyim. .

Anamur’dan gelen su projesi kapsamında yapılan depoyu gördüm  insana su içmiş kadar keyif veriyor.. Bu depo karşısında yapılan yollar ise görülmeye değer..Türkiye’nin bariz yardımı ile yapılan,Girne yolu ile Gönyeli çemberini rahatlatacak yollar tüm görkemi ile gözler önünde. .
Her Dikmen geçişimde saat kaç olursa olsun hani teklifsiz olarak gittiğin ev ziyareti derler ya aynı anlamda Ergün bey ve eşinin evinde kendimi buluyorum:)) Evlerinin bahçesi ile çiçeklerinin cazibesi ise cezbedici.. ikisini de SŪTEK ‘de çalıştığım yıllardan tanımaktayım..Eskimeyen bir dostluğumuz var..
Bu gün soğuk limonatalarını içtim ama bir önceki gidişimde Saadet Hanımın pişirdiği fasulyenin tadının damağımda kaldığını bir kez daha hatırladım. .

Fasulyeyi andım bari sarı veya ayvalanmış dediğimiz o yemeğinin mutfağımdan geçen halini sizlerle paylaşayım dedim.. Tam zamanı,sevmeyeni yok..Ne güzel bir duygu. .

Yine az yağ,soğan,tomates,fasulyelerin ilavesi az biraz salça hafif tuz piştiği zaman da üzerine maydanoz.. Sıcak veya soğuk servisi ise isteğe bağlı. . Yemeğe sevgi katkısı ise serbest:)) ne kadar çok sevgi olursa yenen sofranın  bereketi de o denli artıyor. .O halde afiyetle.. Sağlıklı günlere. .

Leave a Reply

