YER ELMASI..

​Benim mutfağım ile tanışmaya fırsat bulmayan tek sebze yer elması idi..

Pazarda devamlı gördüğüm ancak bu şekilsiz yumruları alıp ne yaparlar diye düşündüğüm bu sebzeyi ansızın almış bulundum..

Annemin mutfağına da hiç girmemişti.. Girseydi görürdūm. 

Biz evlendigimiz zaman ayrı ev açmamış annem ve babamın #Lefkoşa  Çağlayan’daki evde beraber yaşamıştık.. Onların hayatlarının sonuna kadar da bu birlikteliğimiz,tek mutfakta sürdürülmüştür. Özdemir ile Kandemir oğlum bu evde  anneannelerinin yemekleri ile büyümüşler o tad onlara lezzet olmuştur. Dahası annem,onlar Üniversitede Tıp tahsili yaparken 6 yıl Edirne’de ev kiralamış ve yine onlarla beraber Türkiyede’ki tahsil süresince kendini onlara adamıştır.Kandemir oğlum da vakti gelince  anneannesinin adı Fatma’yı da kızına vermiştir.siyah Reno station arabaları ve  de Özdemir oğlumun sürüşü ile de Kıbrıs ‘a tatilletde gelip gitmişlerdir.. Toros dağları  ūzerindeki kendin pişir kendin ye et lokantaları, içilen buz gibi kaynak suları. ben de  gidip beraber dönüyordum. Hele ilk gidişimizde bir ev arama telaşımız oldu ki dillere destan:)) Bulamadık diye kardeşimin Bodrum’daki yazlığına gitmiştik aniden bir haber dönün ev bulundu..Döndük cadde üzerinde 5. kat bir daire kiraladık. Komşularımız çok iyi o zaman da Ünal Erkan Edirne Valisi hanımı ile annem çok iyi konuşuyorlar..(Yavuz beyin hanımı ki halen beni telefonda arıyor) ordaki dostluklar akşam çayları günler düzenleniyor devamlı beraberler. 

Ne olaydı da o yıllarda da yer elmasına sofralarda rastlasaydım.  10 yıl Tūrkiye de rastlaşmadık  kısmet kendimin pişirmesine gelip dayandı.. 6 yıl Edirne bir tarafa Özdemir ile Beyhan’ ın  ihtisas  yılları 4 yıl İzmir, benim lise dönemim İstanbul… Yok Yerelması tarifede yok sofrada yok :)) Belkide bana rast gelmedi bilmiyorum..

Ama Girne’de bir pişirdim ki evlere şenlik:))  öylesine beğendim ki bu yemeği de mutfak menüme ekledim. Çok bir zorluğu da yok. Soğan,havuç,pirinç limon suyu, Tereotu veya maydanoz az biraz yağ yemek tamam.Değişik buruk tadı. . Denemeye,tadmaya,değer. Afiyetle..mutfağın bereketi olsun, çeşidi olsun..
Yıllar geçse de her anı bize Õzel. .

Leave a Reply

