BAYRAM. .

​Bayram tatili başladı. . Gerçi biz emekliler için her gün bayram ama evlatlar ile bir olmak adına bizlere de bayram tatili sevinci hasıl oluyor..

Bayram sevinci kadar hüznü de beraberinde getiriyor.. Her evde sevdiklerinin eksikliğini duymayan yok.. 

Alışkanlıklar her bayram evvelinde ayni  zamanda  bayram alışverişini de beraber getirir. 

Eski cocukluğumun bayramlarında Arife gününden annem ile babamın aynı köylü olmalarından ötürü Nergisli’ye o zamanki adı ile Yenağra’ya giderdik.. Bayram sabahı ise köy cami bahçesinde bayramlaşma olurdu.. Çoluk çocuk hep orda olurduk. Ben de çok  yaramaz bir çocuk olmalıyım ki bütün çocukların ellerine bir seferinde toplu iğne batırdığımı dün gibi hatırlıyorum. . Çocuklar koro halinde ağlarken babamın cezası bayram parası vermemek oldu.. Ben de üzüldüm ama diğer çocukların hatalarını cezasız bırakamazdım:))

Daha sonra tebrik işlerine Cahit Dayı’nın  kahvehanesinde devam edilirdi Keseli Nenemin ( parasını kesede taşıdığı için böyle anılırdı ) evi de tam kahvenin karşısında idi..Niyazi Dedem de õğretmen idi bize 2 şilin bayramlık verirdi..

 Cahit dayı  ise Vediaba  ile hep kahvede olurdu. Mustafa Adaoğlu’nun kayınpederi .. Orda içtiğim perisgan veya sumada hala daha anılarım arasında bir tad.. Annemin annesi de Arife günü yaktıları kõy fırınında bayram çõreği ile ekmek ile zeytinli ve hellimli bulla stoklarını hazırlardı. Onun evinin önünde de Kaptan Amcam Ulviye yengemler otururlardı Seval,Fatma,Şükrü,Hatice,Yener ise amcamın çocukları idi.. yaz gecesi ise damda yatardık . . İşte o zamanlarda Bayram havası başka idi..
Alış veriş deyip Bayram deyip kendimi köyde buldum.. Evet arife günü gelmeden bu günden eksiklerimizi aldım. . 

Hazırlıklı olmada fayda var.. 

Bu arada patlıcan yemeğinin karnı yarık denen çesitini de fotoğraflarım ile sizlerle paylaşmak isterim . Hele bu yemeğin hellimli makarna ile müşterek yenmesini de şiddetle tavsiye etsem de diyette olanların temkinli olması menfaatleri icabıdır diyorum. . Sevgi ile Saygının yer bulduğu bayram sofraların hepimize huzur getirmesi dileğiyle. .

Leave a Reply

