DOMATES.. BİBER.. PATLICAN..

​Yemek yemeden olmuyor.. Bir yakınınız mı vefat etti bizim buralarda adettendir komşular cenaze dönüşü ev halkı sofra kuramaz,yemek yapamaz zihniyetinden hareketle yaptıkları yemeklerden cenaze evine bırakırlar.. 

Eski yıllarda da, bu gelenek kültürümüzde vardı  halen de var.. şimdilerde kolaylığı da var hemen sipariş veriyorsun tavuğu,pilavı çorbası  kapıda..
En makbulū ise evde hazırlanan .. Diyeceksiniz ki cenaze evinde canı yemek yemek isteyenler  olurmu? Niçin olmasın çocuklar olsun yiyorlar.. O gün eve gelen misafirler de yiyorlar..
Niye böyle giriş yaptım bilmiyorum..Belkide yaşanan hadiselerin etkisi ile bizim de yaşadığımız  

günlere dönmüşūmdūr..

Hayatın gerçeklerinin kabulü sabır olsa da unutulması mümkün olmayan anılar her zaman zihni meşgul eden hatıraları bünyesinde saklar..
Geçen son ūç yıl içerisinde ne kadar çok yemek çeşidinin mutfağımızda yer aldığını yemek yaparken çektiğim fotoğraflardan anlıyorum..
Õzel Bey Ziraat Mühendisi olması nedeni ile bahçede her sebzeden bir kaç kök olmalı derdi..Bunlar arasında biber,patlıcan tomates ise favorileri idi.. Şimdi biz de ektiği çeşit çeşit meyvelere bakarken o birkaç kök dediği sebzelere de bahçede yer veriyoruz.
Fırında köfteli patlıcan için de kullandığım gibi yine Õzel beyin salata içine taze patlıcan doğrayıp yediği günlerdeki gibi çiğ ufak patlıcanı normal salata içine de koyuyorum denemenizi de öneriyorum..Bol limonlu taze zeytinyağı ile bu  harika tadı unutmayacağızın garantisini de veriyorum:))
Sağlıklı,huzurlu sofralarda ise evinizin bereketi eksik olmasın diyorum 

Leave a Reply

