YUMURTALI MANTAR..

​Mantar gördüğüm zaman mutlaka alırım. En kolayı da yumurtalı mantar yapmak. Bizim evde sevilen bir yemek .. Babamız mantar toplamaya da gider en çok da gavcar mantarını severdi. Yorgoz köyü  (Tepebaşı) taraflarında da çok olduğunu her zaman söylerdi..

Kendisi Ziraat Yüksek Mühendisi, bir de Genel Tarım Sigortası Müdürü olduğu için her zaman ben bu ülkenin plan paftasını,nerde ne ekilir,ne biçilir, bilirim derken arazileri gözü kapalı bulurdu. 
Onların bir de av merakları vardı. Derviş Akter bey ile Ahmet Diren arkadaşları ile yıllarca Girne’de ava gittiler.. Eve av getirdiğini pek görmedim ama mevsim otlarının geldiğini çok gördüm.  Zamanında da bol miktarda mantar..
Geçen gün Akçiçek hastahanesi hasta ziyareti çıkışı kendisi gibi diyaliz hastası Ahmet Diren beyi gördüğüm zaman o eski yıllara birden geri döndüm. Ahmet beyin eşi de vardı konuştuk ilk fırsatta ev ziyaretlerine gideceğim.  Ahmet bey  hele diyalizde Õzel beyin yatağında şimdi ben yatıyorum deyince bir yıla yakındır  diyaliz merkezine de gitmediğimin ezikliğini duymadım dersem yalan olur:((
Maksadım mantarı onun sevdiği şekilde yapılışını anlamaktı.. birden bu anılarda bu tarifte yerini aldı ..mantar çoğu yemek çeşidine  arkadaş.. fakat en güzeli öncelikle tavada suyunu çekene kadar ateşte tutmak sonra yağ ilavesi soğan katıp içine yumurtayı kırmak karıştırmak ve sıcak sıcak yemek.. 

           

Köy yaşamının en güzel örneği ise hep duyduğum ot toplamaya gidiyoruz deyişleri.. Şimdilerde var mı pek sanmam.. Her şeyi ticari olarak pazarlarda bulduğumuza göre eskiden gezme diye sayılan bu durumun günümüz gezmeleri ile mukayesesi de yok..
Bütün bunları yazarken günümüz gündeminden az da olsa uzaklaşmak isterken evvelindeki günlerin de hüznüne takılıyoruz.. Her şeyin daha güzel olacağı günlere sağlıklı ve huzurlu yarınlar  dileğimiz olsun, duamız olsun.💕💕 

Leave a Reply

