Buharda Yemek..

​Olmaz demeyin her yemeğin bir oluru vardır.  Hep yahni,kebap,kızartma derken hafif õlçūlū  yemek çeşitlerinden de uzak durmamak gerek. 

Siz bakmayın daha üzerimizde çok kilo var diyenlere  ama sebatla onları da göndermesini bileceğiz..
Diyet konusunda uzmanından yardım almak da elbette gerek. Öyle şu içsem bana yarıyor demekle olmuyor. Can boğazdan geldiği gibi gitmesin diye diyetle bekçilik yapacak olan yine bizleriz.
Su deyip geçmemek gerek.. şişeleri saymaz iseniz içtiğiniz miktarı bilemezsiniz.. 0.5 lik 5 şişe içmenin formülü gibi..
Salata önemli,yoğurt hele ara öğünler.   

Sanırsınız ki evde sıkı yönetim var kahve çay bile denetimde.. 

Ancak aylar geçtikçe kilo ile yağ vücudu terk ediyorsa rahat hareketi de beraberinde getiriyor.. 

Ben yapıyorsam siz neden yapmayasınız derken buharda sebzeli et dahil her türlü karışımın buhar tencerensinde yapıldığı da bir gerçek. Köfte içine ise sadece soğan maydanoz koyup teflon tavada yapmak da işin  kolayı olduğu gibi yağın da tasarrufu oluyor:))
Annemin bir nasihati vardı tasarruf dişinizden artırmayla olmaz derdi Sağlıklı olmanın yolu mutfaktan geçtiğini ifade ederdi..

Mutfak dengesi önemli dikkat ise bize verilmiş nöbet.. bu nöbeti tutan kazanıyor. Durum bundan ibaret:))

Dün bir arkadaşım bana sen nasıl mutfakta yemek yapmak terapi gibi diye yazdın beni sinir ettin derken bir arkadaşım yine telefonda o kahvaltıları fotografladın ya kaydedip WhatsApp  ile büfeye gönderdim aynısını yaptırdım dedi.. iki deyişi de çok beğendim.

 

Hepinize neşe dolu günler dileğiyle. 💕 💕

Leave a Reply

