Cevizli ve Hellimli kek..

​Kaç gündür içimde yazmak anlatmak hissi yok.. Bu belkide Ağustos ayının kendine mahsus kasvetli  sıcak havası gibi..belkide  sıcaktan olsa gerek ..

Haberleri izliyoruz tehlike üçgeni gibi Kıbrıs meselesi,trafik kazaları ile siyasetin söylemleri..
Yapıcı eleştiriler hariç geneldeki tenkitlere  bakacak olursak pek de konunun araştırma yönüne gidilmiyor. Sadece konuşuyoruz. Kulaktan kulağa giden haberin şekil değişikliği  ile de yorumlar uzayıp gidiyor..
Konusunda uzman kişilere..hakikaten bilgilendirme görevi üstlenen kişilere ise duyulan ihtiyaç fazla.. Gündem konuları geniş,  malzeme çok .. Her günün mutlaka bir haberi var..
Neyse ben sadece içimden geçenleri birkaç satıra aldım:)) hemen kendi ev içi konuma geçiyorum
Her çocuğun mutfaktan da bir haberi olsun diyenlerdenim..
Küçük oğlumun Fatma ‘sı yemek konusunda anneye yardım konusunda,kahve yapıp ikram konusunda bir de kardeşi Nilgün ile babalarına   pasta yapma konusunda uzman edalarında:))
Demir de mutfakta annesinden  makarna yapmayı öğrenmiş gece geç saatlerde hellim rendesi dahil bir güzel makarna pişiriyor ki aklım almıyor birde yumurta yapmayı seviyor.. Abisine de hazırladığını gördüm.. inandım:))
Ama Demir’in çok sevdiği ve 2 yaşından itibaren “BABAANNE KEKİ ” dediğini duyduğum anda hem cevizli hemde hellimli keki aynı anda yapıyorum.  5 Dk. Isıtılmış fırında 180 derecede 45 dk malzeme mi hemen sırası ile veriyorum malzemeler aynı.  
CEVİZLİ KEK🌞                     HELLİMLİ KEK🌞
3yumurta   
1 vanilya paket                            konmaz             
200ml süt
1 paket kabartma tozu                    
1 bardak şeker                             konmaz
1 bardak yağ
3 bardak un
1 Bardak hafif ezilmiş ceviz       1 hellim kare

Afiyetlerle iyi sağlıklı günlere 💕💕

Leave a Reply

