Her Kitap ayrı bir değerdir . .

​Kitap okumayı severim. Hele tanıdığım kişileri Ahmet Tolgay ‘ın kaleminden okumak ayrıcalığını yaşıyorsak bu sevginin önemi daha da artıyor. 

Bizim de Beyaz Önlüğün evimizdeki yeri ile gururu ayrı bir sevdadır. 

“Dr. AYTEN’in ROMANI” için yazılmasına karar verenleri de kutlamak gerek.

Ayten Hanımı tanımak fırsatım olduğu için birçok kez Cemaliye Hocaoğlu ile birlikte sohbetlerimizin gerçeğinde bu Roma’nı okumaya başladım. Kıbrıs’a damgasını vurmuş bir kişiye Dr. Ayten Berkalp’e de burdan sevgilerimi ve saygılarımı iletmeyi kendime asli bir görev sayarken onun  hayatının,yaptıklarının örnek alınması gerektiğine de inanıyorum.

Bu geçen yıl #facebook da paylaştığım bir anı olurken Leymosunlular günü etkinliğinin Girne’de Peabella otelde  yapılan gününe de katıldım.  Limasol ‘un hayatımın bir sürecinde oldukça yoğun hatıraları vardır bu hatıralar içerisinde 1957  Eoka olayları, ilk göç ile karşılaşmamız Baf yolundaki evimizden Sedat Simavi İlkokulunda diğer Rum mahallelerinde oturan türkler ile rumların zulmünden kaçıp ,beraber sınıflarda günlerce kaldığımız ilkokula, her an rumların taş atmaları ile okul bahçesindeki taşları toplayıp büyüklerin de onlara bu taşları attığının görüntüsünde geçen günler.. olduğu kadar unutulmaz kişiler ile tanıştığımız güzel günlerin de anılarımızda yer ettiği Limasol… 

Fakat bu acı 

günlerden geçişler de Türk halkının bu günkü barışta ki, katkısı hepsi bir güne bu günkü etkinliğe sığar mı? sığmaz .. ama bu gibi günlerde, o günlerdeki tanıdıkları görmek Girne’de o günlerin korkusundan uzak yaşadığımızı görmek hissetmek,  dayanışma içinde olmak ,anlatılmaz duygular.
Bu gün geldiğimiz yaşta, o günlerden  Taci teyze dediğimiz annemin arkadaşlarından olan  kişinin de gözümde ulvi bir yeri her zaman olmuştur. Ona bu gün Adviyanım teyzeyi dahi hatırlıyorum siz beni Limasol da tanıdığınızda kaç yaşındaydım diye sordum. Aldığım yanıt 5 yaşında idin oldu .. Demek ki aradan 62 kocaman yıl geçmiş .. Bu yıllar içinde neler neler olmadı ki.. Yaşıyoruz görüyoruz.. 
Kitap dedim,okumayı seviyorum dedim işte bu gün de *Nişan Yüzüğü * adı verilmiş yazarı ENGİN  NAŞİT olan kitabı kendi adıma imzalanmış hali ile yazarın kendisinden aldım. Okunması gerekli bir kitap olduğu için mutlaka alınıp okunmasını  tavsiye ederim çünkü yazarın kitap içindeki Limasol Direnişi ile ilgili detaylı verileri vardı.. Üstelik Engin bey emekli değerli bir albay ..
Bu güne nokta mı?💕💕
“Bütün iyi kitapları okumak, geçmiş anıların o mükemmel kişileri ile konuşmaya benzer.”

 

Leave a Reply

