Doğum Günleri..

​Her doğum günü bilhassa çocuklar için önem  arzeden bir gün..

Bizim zamanımızda mı yoktu, yoksa ben mi hatırlamıyorum doğum günlerimizin arkadaşlı kutlanması geleneği bizim çevremizde yoktu. Veya dediğim gibi bende bir iz bırakmadı… Ama kardeşimin Limasol da yapılan at gezmeli sünnet törenini hatırlıyorum.  
Sadece annemden duyduğum sen Mart doğumlusun bu bize uğur getirdi. Baban çok sevindi sözlerini iyi anımsıyorum.  Eskiden mali yıl mart da başlıyordu..Maaş artışları da belli olduğu için şanslı bir doğumun çocuğu olmuşum..

Tabii sonradan bizim çocuklarımız oldu.. Hele ilk torun sevgisinin annemde Õzdemir oğlum  ile tavan yaptığı ayrı bir gerçek. Kandemir ile aynı gün yapılan sünnet düğünü törenlerini Domehotel de salona yatak kurdurarak yaptırması da belkide o zamanlarda bir ilk olmuştu.. 
Özdemir ūç yaşında iken, babamın Ankara temsilciliği görevi çıkınca annem torununu da alarak Ankara’ya  taşındılar. 

Özdemir’ın ilk doğum gününü de Lefkoşa’daki Mücahitler Parkında yapan annem sonraki yıllarda Ankara’da Apartman da oturan ailelerin çocukları ile beraber kutlanan doğum günleri yapmışlardı.. 

Õzdemir oğlum  ilk defa ūç yaşında iken  Meral Teyzesi ile Dr.Derviş Eroğlu’nun  3.Cumhurbaşkanımızın ellerini onların da Ankara’da bulunduğu o zamanlarda öptü,  halen  bu saygısı aynen devam etmektedir.. Benim de  çok sevdiğim ailede çok değerli arkadaşım Meral Eroğlu ile ilk tanışmam Ankara’da oldu. 
Türkiye’ de colera salgını vardı ben de oğlumu Kıbrıs’a geri getirmek için orda idim. Henüz 21 yaşında genç bir anne idim..Zaten Kandemir oğlumun doğumu da bu yaşımda oldu. 
Daha sonraki yıllarda doğum günleri hep o güne mahsus, sade annemin yaptığı pastalar ile kutlandı. Belkide savaşın ve geçirilen kötü yılların etkisi bu gibi günler, doğum günü etkinliklerinden  uzak kalmamızın başlıca sebebi idi. Çocuklar bir tarafa kendinize doğum günlerimizin de herhangi bir anısı şu anda zihnimde maalesef yok.
Günümüz sosyal medyasında en sevdiğim konu doğum günü kutlamaları arkadaşlarımın bu günlerinde iki cümle yazmak benim için mutluluk:))
PAZAR günü en küçüğümüz Nilgün’ün 25 Ekim olan doğumu, hazırlanan etkinlik çerçevesinde sınıf arkadaşları ile yeniden kutlandı.  Prenses kıyafetleri içindeki çocuklar ile sanki bir masal dünyası içerisine bir kaç saat herkesin mutluluğu olurken geriye doğru yıllar öncesinden bu günlere geliş de zaman tünelinde bir yolculuğu  bana yaptırdı..
Bu güne nokta mı? 💕💕
“Dünya hayatı bir rüya gibidir.. yolculuğu sen yaparsın, nereye gittiğini kader çizer.”

Leave a Reply

