“Unutulmamış Unutkanlığımızdır DEPREM!”

​Dünyanın neresinde olursa olsun, deprem oldu dendiği zaman, gazetelerde olsun, haberlerde olsun, sosyal medyada olsun duyulması , insanın içindeki korku bir yana olabilecek kayıpların acısı, insanda, derin yaralar bırakıyor.. 

Kıbrısta tarihini hatırlayamayacağım ama bir depremde Lefkoşa’daki ev içindeki koltukta bir duvardan bir duvara salıncak gibi kaydığımızı dün gibi hatırlıyorum daha sonra o korku ile sabit telefonlardan akrabaları,ahbapları arayış telaşını da..

Türkiye’de olan Depremlerin her defasında, halk üzerindeki korkunç etkisi,arkada kalanların hikayeleri ile dökülen gözyaşları hep anılarımızda birikmiş bir yara olarak halen, iyileşmemiş bir üzüntü olarak zihinlerde yerini muhafaza ediyor..

Dün Çanakkale de 5.5 şiddetinde deprem oluşu, yine bizleri o eski ama unutulmayan, anılara götürdü. 

Endonezya’da olan depremde oğlum Dr. Kandemir Berova ‘nın anne,  ben yardım için KKTC  Sağlık Bakanlığı  ekibine katılıyorum Endonezya’ya gideceğim dediği gündeki heyecanın,  bir annenin yüreğinde duyduğu korku ,endişe ve  gurur karışımı duyguların toplamınını o günlerin şartlarında anlatmam unutmam, mümkün değil..

Yanlarına alacakları bavulun, taşınabilir olması, gerek Kızılay gerekse askeri uçaklar da kolaylık için gerekli idi ama elzem eşyaların, acilen o küçücük yere sığdırılması da gereklilikti.. Çabucak hazırlamak görevimdi.. ıslak mendiller dahil ,çanta içine lazım olur  diye koyduğum naylon leğene çamaşırları yerleştirdiğimi bütün bunları yaparken ruh halimdeki duyguların depremini ben de,  yüreğimde hissettim.

Daha sonra onlardan ilk haberin geliş beklentisi, ordaki yerle bir olmuş hayatı her gün tekrarlanan artçı depremleri işiterek geçen kaç günler..

Ülkemizde zaman zaman yapılan deprem de alınacak önlemler veya tatbikatlar olsada en son ne zaman yapıldığını hatırlamıyorum.
Televizyon konuşma,konuk programlarında da bu konu ile ilgili uzun zamandır halkı bilgilendirme yönünde bilimsel analizlerin yapıldığını hatırlayanınız var mı bilmiyorum.. ama ben izlemediğimı biliyorum.

Deprem denen doğal afetlerin hiç bir yerde olmaması temennisiyle , önceden halkın deprem sırasında alabileceği önlemlerin  belirli aralıklarla eğitim amaçlı verilmesi gerektiği gerçeği ile..

Bu güne nokta mı?

Unutulmamış Unutkanlığımızdır DEPREM!🍀

One thought on ““Unutulmamış Unutkanlığımızdır DEPREM!”

  1. Çok güzel bir konuya parmak basmışsınız, öncelikle kutluyorum sizi. Deprem doğal bir afet olarak görünsede, uygunsuz alt yapılarla büyüyen kentleşmelerin de en büyük korkusudur…

    Like

Leave a Reply

